EKVILIBRIJUM

Centralna stena Malog Vukana najmarkantnije je zdanje Gornjačke klisure. U ovoj steni nastale su neke od prvih srpskih smeri koje datiraju iz 1950-tih godina. U njoj su svoja autorska dela u steni i neizbrisive tragove ostavili neki od naših najboljih alpinista i svakako da im je ona služila kao svojevrstan poligon za neka veća dostignuća. Neka od tih imena su Aleksandar Aničin, Predrag Kostić, Srba Petrović, Stanko Aleksić, Milenko Savić...

U nastavku je opis iz kartona prvenstvenih smeri registrovanim u Komisiji za alpinizam Planinarskog saveza Srbije i postojanje naše trojne naveze u ovoj lepoj steni.

Ekvilibrijum

*************** OPIS ***************

IME SMERI: Ekvilibrijum

OCENA:VI-

DUŽINA SMERA:60m.

PRVI PENJALI: Nikola Dobrijević, Nemanja Vasiljković, Ivan Mitić

DATUM: 21.08.2021.

VREME PENJANJA: 3h:30min.

OPREMA:Profilni i standardni klinovi, manji i srednji frendovi.

PRISTUP: Od česme četiri lule obeleženom planinarskom stazom ka Malom Vukanu koja se posle česme pedesetak metara odvaja levo kroz šumu. Njome do prvog dalekovoda pa od njega isprečiti desno i pravo naviše siparom i kasnije kroz šumu ka levom delu centralne stene i bivaku u steni do koga vode markacije ucrtane u stenu. Popeti se preko stenovitih skokova do bivaka i od njega levo pedeset metara obraslom stazicom do ulaza u smer.

OPIS SMERA: Ulaz u smer je zajednički sa Prvomajskim u prvih 15 metara, po žljebu do prve velike police sa dva klina(S). Sa police penjati ravno naviše preko ploče u blagom minusu, manjih pukotina i uzanog žljeba. Ovaj deo stene opremljen je sa 3 bolta u vodjenju. Po izlasku sa ploča i žljeba dolazi se pod manji kosi previs sa jednim boltom u njemu postavljenim takodje u vodjenju. Penjati po levom obodu previsa preko manjih pukotina pa na blago oborenu ploču sa koje treba isprečiti koso udesno par metara i nastaviti pravo naviše na vrh stene sistemom razlomljenih ploča i pukotina.

SILAZ: 1.Sa vrha stene levo ili desno obeleženom planinarskom stazom u podnožije i do česme četiri lule. 2. Sa vrha stene desno do središnjeg dela stene i obeleženom stazom niz silaznu jarugu na sipar i njime ka česmi odakle je izvršen i pristup.