EGO TRIP

"Iz ove kože se ne može"

Mudri ljudi kažu da postoje putevi koje smo u mogućnosti sami da biramo, a postoje i oni koji izaberu nas. U potvrdu tog verovanja uverio sam se i lično više puta tokom života, a tako i jednog lepog letnjeg avgustovskog dana u kome je nastao i tradicionalni penjački smer "Ego trip". Linija je kreirana u centralnoj steni Malog Vukana u Gornjačkoj klisuri. Kada se pominje centralna stena uvek se vratim na to da dodam da je ova stena jedna od najlepših zdanja u Gornjaku. U njoj dominiraju tradicionalne smeri kojih ima oko 20-tak pa smo ponosni da je i naš smer našao mesto u aleji zaslužnih.
                     Ulaz u smer
   Procep iz gušterove perspektive
   'de se to provukoh ček da vidim
Traverza

Uspon Ego tripom nudi jednu pravu psihološku bitku u detalju, tačnije u procepu iz koga izvlačenje zahteva konstantnu pažnju zbog krtosti stene,a svaki pokret mora da bude izuzetno odmeren. Meni lično je bilo teško da nadjem rešenje pa sam se nekoliko puta vraćao pod plafon i odmeravao na koji način da se izborim sa procepom. Dodatne poteškoće je predstavljao i ranac sa kojim je nemoguće savladati ovaj detalj pa čak i sa opremom na pojasu se javljaju poteškoće. Izlazak iz njega predstavlja pravo osveženje i talas dobrih osećaja iako se smer dalje nastavlja naviše do kamene kupole i dalje neugodnom traverzom do spoja sa Prvomajskim smerom kojim se dalje izlazi na vrh stene.
Finom se čini i činjenica da je prvo ponavljanje našeg amatersko-pionirskog prvenstvenog smera uradjeno od strane naših afirmisanih penjača pa se nadam da bi u budućnosti ova linija mogla da postane nezaobilazna direktiva za nove generacije ako ih uopšte bude. Smer je veoma neobična, živopisna i može se reći da je lepa i vredna ponavljanja i pored krtosti stene pod plafonom. Svakako za uspon ovim smerom potrebno je dobro vladati sobom.

************************

OCENA: VI/IV

DUŽINA SMERA: 65-75m.

VREME PENJANJA: 3h

PRISTUP: Od česme četiri lule planinarskom stazom kroz šumu. Pratiti markacije do dalekovoda. Od dalekovoda prečiti desno nemarkiranom stazom do amfiteatra "Glavica" tj. Istočne stene koja će se otvoriti sa leve strane posle nekih 15-tak minuta hoda. Dalje nastaviti uskom stazom i siparom sve do centralne stene i karakteristične jaruge gde se stena deli na levi, srednji i desni deo. Nastaviti naviše i levo ka bivaku. Od bivaka obraslom stazicom levo nekih 70-tak metara do ulaza u smer.

OPIS SMERA: Ulaz u smer je karakteristična uvala crno-braon boje sa ogromnim plafonom koji izgleda kao jedan veliki, masivni bolder zalepljen na vertikalu. Penjati po krtim ljuskama do ispod plafona. Pod plafonom isprečiti 2 metra levo i penjati preko malog previsa od naslaganog kamenja i uzanog procepa i pukotine. Od izvlačenja iz procepa nastaviti naviše po oborenoj ploči tj. gornjem delu plafona do karakterističnog tornjića. Levo od njega sidrište(2 klina, čelični karabiner). Od sidrišta traverzirati nekih 15-18 metara do spoja sa drugom polovinom "Prvomajskog" i napraviti sidrište. Njome nastaviti naviše nekih 25-30m. metara po oborenim pločama do izlaska na greben.

SILAZ: Sa grebena desno ka središnjem delu centralne stene i spustiti se silaznom jarugom ili po izlasku iz smera levo grebenom i planinarskom markiranom stazom do česme četiri lule

NAPOMENA: Ceo prvi rastežaj je izuzetno krt. Kroz "procep" penjati bez ranca jer je nemoguće uvući se sa njim.